Branża Budowlana

Raporty w CRM-ie dla deweloperów – jak optymalizować wyniki w firmie deweloperskiej?

Rozwój firmy to ciągły proces, związany z nieustanną ewolucją, która dotyczy zarówno wszystkich działów, jak i poszczególnych pracowników. Aby osiągnąć wymierne korzyści, konieczne jest mierzenie i analizowanie dotychczasowych działań oraz wprowadzanie ulepszeń procesów biznesowych. Jest to możliwe dzięki raportowaniu zarówno obiektywnych danych (np. liczby potencjalnych klientów) pracy poszczególnych członków zespołu, jak i ich wyników finansowych. Dotyczy to każdej branży, a w przypadku branży nieruchomości ma to znaczenie szczególne – duża konkurencja, bardzo duży wpływ stanu gospodarki na branżę oraz stopień zaawansowania poszczególnych procesów biznesowych wymaga od kadry zarządzającej wytężonej pracy, której celem są zyski firmy deweloperskiej i jej dalszy rozwój. Nieocenionym wsparciem w tym zakresie jest system CRM dla deweloperów, który zawiera liczne raporty, dotyczące różnych aspektów funkcjonowania firmy opracowane w drodze współpracy z licznym gronem doświadczonych firm deweloperskich.

Jakie raporty można wygenerować w voxCRM dla deweloperów?

CRM dla deweloperów voxDeveloper to kompleksowe narzędzie, które wspiera pracowników oraz kadrę zarządzają w firmie deweloperskiej, automatyzuje procesy biznesowe i pozwala skupić się na najważniejszych zadań. Jedną z funkcjonalności tego oprogramowania jest generowanie raportów, na podstawie których można dokonywać analiz i wprowadzać optymalizację procesów:

  • raporty leadów – w tej sekcji dostępne są informacje o poszczególnych leadach, takie jak dane ogólne i kontaktowe czy zgody i preferencje; informacje dotyczą również m.in. źródeł leadów, ich status, konwersja, powód usunięcia, dane o liczbie dodanych leadów w ciągu dnia, informacje o spotkaniach i wiele więcej; dane można posortować według oddziałów oraz doradców, typu umowy, sposobu kontaktu oraz inwestycji
  • raporty sprzedaży – w tej sekcji dostępne są informacje dotyczące m.in. wartości lokali, w tym lokali sprzedanych, umów i rezerwacji, szczegółowych danych dotyczących danej transakcji (od źródła pochodzenia leada, przez daty poszczególnych umów po szczegółowe informacje o nieruchomości i cenie), transakcji w toku, prognoz sprzedaży oraz zakończonych sprzedaży; raport sprzedaży przedstawia komplet informacji o procesach sprzedażowych, pozwalających sortować i filtrować dane na wiele sposobów
  • raporty inwestycji – możliwość wygenerowania dla danej inwestycji; informacje o łącznej powierzchni, cenie netto, brutto i średniej cenie za metr kwadratowy oraz kwocie VAT; w raporcie można również posortować informacje według powyższych danych; dostępny jest również tutaj raport zgłoszeń serwisowych z wykazem liczby takich zgłoszeń oraz rodzajów zgłaszanych usterek wraz z ich statusami; dostępny jest również raport zestawienie lokali dla wymogów NBP oraz raport zainteresowania inwestycją
  • raport historii zdarzeń użytkowników – dostępne są tutaj informacje dotyczące zdarzeń oraz użytkowników (np. login, IP, data utworzenia i czas trwania zdarzenia); w tej sekcji dostępny jest również raport pracy użytkownika z liczbą logowań i czasem ich trwania, leadami przypisanymi do użytkownika, liczbą pozyskanych klientów i wszystkimi innymi zadaniami realizowanymi przez użytkownika
  • raporty Omnibus – umożliwia generowanie spersonalizowanych raportów na podstawie wybranych sekcji danych, np. sekcja „dane lokalu”, sekcja „źródło pochodzenia klienta”, „umowa rezerwacyjna”, „umowa przedwstępna”, „umowa deweloperska”, „umowa sprzedaży”, „cena katalogowa”, „cena transakcyjna” czy „harmonogram wpłat”; raporty Omnibus dostarczają kompleksowych informacji na temat poszczególnych sekcji danych
  • raporty klienci – dostępne są tutaj informacje o zgodach klientów, zestawieniach klientów z umowami, zestawieniach klientów z umowami dla DFG i wiele więcej; raport dostarcza informacje o samych klientach, jak i w pewnym stopniu o skuteczności marketingu i sprzedaży

Raporty w voxCRM to funkcja dostępna dla upoważnionych użytkowników, dzięki czemu możliwość ich generowania mają wyłącznie osoby do tego uprawnione. Dostarczają one kompleksowych informacji o wykonywaniu powierzonych zadań, jak i skuteczności. Pozwala to optymalizować procesy biznesowe, planować dalsze działania i rozwijać firmę deweloperską w sposób zrównoważony. Dodatkowo istnieje możliwość udostępniania danych z voxCRM do programu Power BI, co pozwala na pełną dowolność w tworzeniu dowolnych raportów i dashboardów.

Fot. Shutterstock.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *