Kwas hydroksycytrynowy – pomoc w diecie odchudzającej

Kwas hydroksycytrynowy jest obiecującym suplementem diety polecanym przez dietetyków i trenerów w ramach redukcji wagi. Skąd się bierze, jak działa i w jaki sposób go przyjmować? Przeczytaj i dowiedz się więcej!

Co to jest kwas hydroksycytrynowy?

Szerzej znany jako suplement diety, a w podstawowej formie będący organicznym związkiem chemicznym kwas hydroksycytrynowy (HCA; hydroxycitric acid) stanowi substancję pozyskiwaną z egzotycznych roślin. Najobfitszym źródłem HCA jest garcynia kambodżańska, w dalszej kolejności ketmia szczawiowa. Związek dzieli się na cztery izomery, przy czym wyłącznie jeden jest atrakcyjny pod kątem suplementacji w diecie redukcyjnej oraz terapii zdrowotnej.

HCA w diecie redukcyjnej

Obiecująca rola kwasu hydroksycytrynowego w diecie odchudzającej wynika z wielorakiego działania pożądanego izomeru na organizm. HCA oddziałuje na ciało, ograniczając syntezę nowych kwasów tłuszczowych (zapobiega tyciu) i nasilając utlenianie kwasów tłuszczowych obecnych w organizmie (wspiera chudnięcie). Ponadto zwiększa wykorzystanie węglowodanów w funkcji źródła energii, wydłuża czas odczuwania sytości po posiłku, m.in. poprzez wzmocnienie transportu kwasów tłuszczowych do mitochondriów, oraz intensyfikuje termogenezę, czyli przyspiesza metabolizm i spalanie kalorii.

Jak przyjmować kwas hydroksycytrynowy?

Pamiętaj, że suplementacja HCA ani innego środka nie zastąpi zdrowej diety i ruchu. Jeżeli chcesz wesprzeć proces odchudzania, możesz przyjmować tę substancję na pół godziny przed posiłkiem, by poczuć sytość szybciej. Kapsułki popij wodą. Dawkę skonsultuj z lekarzem, dietetykiem lub trenerem.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Sklep.bio-med.pl.

Zdj. Shutterstock

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *